Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.11.2017 23:57 - Изложба „60 години римско монетно съкровище – село Попинци“ - фотоси
Автор: xubavka Категория: История   
Прочетен: 2907 Коментари: 10 Гласове:
16

Последна промяна: 16.12.2017 14:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Част Втора - фотоси
image 
Снимките, които следват са лични:
image

image


image

image

image

image

image

image

image

image


image

image


image


image


image


image


image
 





Тагове:   монети,


Гласувай:
16



1. barin - Здравей, xubavka. Като гледам м...
17.11.2017 06:45
Здравей, xubavka. Като гледам монетите ми навяват добри спомени, когато моите бяха 3700 различни от всички краища и векове след VI пр. Хр до XXI. Сега също гледам с интерес монетите по музеите из страната.
Поздрави!
цитирай
2. xubavka - Благодаря за коментара!
17.11.2017 12:51
Монетите наистина имат историческа стойност. С нетърпение очаквам излизането на каталога, в който ще бъдат описани. Уредникът уточни, че ще бъде публикуван с увеличени изображения и пояснения към всяка една монета. Смятам, че мястото на такива древни монети е в музеите, за да бъдат видяни от повече хора. Аз съм се ограничила в любителско колекциониране на юбилейни монети, но от наши дни. Разбира се от скрина на едната ми баба пазя няколко за спомен, и с удоволствие всеки път чета надписа върху тях, че "Съединението прави силата!".
Таня
цитирай
3. donchevav - Привет, Таня! Пропуснала съм тази ...
21.11.2017 11:45
Привет, Таня! Пропуснала съм тази втора част от постинга ти, съжалявам! А уж знаех, че ще публикуваш нещо повече от самата изложба. Чаках и наши общи приятели съблогъри да споделят впечатления от посещението си там - бяха обещали, но май забравиха:))). Нямам систематизирани знания по темата, признавам си, но също мисля, че мястото на такива съкровища е в музеите.
Прочетох в първата част на публикацията ти, че изложбата ще остане отворена до края на годината. За съжаление няма да мога да пътувам поне още 4-5 месеца и се надявам единствено на това, да има после поне един ден в седмицата, в който експозицията да бъде достъпна за посетители. Често имам път до Хисаря и Стрелча, ще ми бъде много интересно да посетя.
Благодаря ти за чудесните фотоси! Поздрави!
цитирай
4. xubavka - Благодаря за коментара, Вени!
21.11.2017 14:59
Винаги ще бъдеш добре дошла в Панагюрище! Тук хората са свикнали да приемат гости, пълно е с туристи. Обещавам да се обадя, когато разбера, че каталогът е излязъл и къде може да се закупи! Предстои ми пътуване до Хисаря в началото на декември - съвсем скоро и по приятен повод, но едва ли ще можем да се срещнем. Когато ти е удобно заповядай в героичната столица на Априлското въстание!
Поздрави!
Таня
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Таня!
22.11.2017 09:02
Поздравления за постинга и интереса ти към темата!
А беше време, когато нумизматиката привличаше много хора С интереси, не комерсиални!
И млади, имаше по училищата нумизматични кръжоци водил съм няколко
Организирахме изложби съвместно с музеите
Сега нумизматиката е закрита
Само за олигарсите е ,те си правят частни музеи
Технологията е проста, в угода на западните аукциони и на олигарсите Другите-вън!
Няма и интерес от страна на младите

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
6. xubavka - Благодаря за коментара, Лео!
22.11.2017 16:50
Съгласна съм с теб, нумизматиката не е за хора с комерсиални интереси. При някои ценители като мен, тя е хоби, научен интерес и сантиментална връзка с миналото и настоящето. Това е цяла наука, а аз много обичам да чета, особено за монетите в обръщение, завършила съм и специално обучение близко до темата. Благодаря ти още един път и хубав ден!
Таня
цитирай
7. didanov - поздрави за темата
04.12.2017 11:58
беше ми интересно!
цитирай
8. didanov - някой чувал ли е за монета на Брут, убиецът на Цезар?
04.12.2017 12:00
според един познат иманяр има две-три такива монети в света, две от които са намерени в българските земи
цитирай
9. xubavka - беше ми интересно! Благо...
04.12.2017 12:41
[quote=didanov]
беше ми интересно!

Благодаря за прочита!
цитирай
10. xubavka - според един познат иманяр има дв...
04.12.2017 13:11
didanov написа:
според един познат иманяр има две-три такива монети в света, две от които са намерени в българските земи


Благодаря Ви за вниманието към постинга! Понякога се зачитам в интернет за редките монети, но не винаги там информацията е пълна и точна, има издадени книги и справочници, където може да се намери точна информация. Темата за римските монети е интересна, и ако ми остане време може, да я продължа един ден.
За монетата на Брут, убиецът на Цезар, бях прочела някъде. Те не бяха ли цяла серия монети т.нар. "Мартенски иди"? Тази серия монети е сечена в чест на убийството на Цезар, но след като е бил обожествен. Четох, че в Британският музей има изложена такава монета, но от злато. Не се доверявам на иманярски твърдения, а само на археологически, но ще проуча въпроса, намирана ли е такава монета, или е фалшификат. Когато излезе каталогът на музея, и в случай, че имам информация може, да я споделя. Благодаря още веднъж, мнението Ви ми беше ценно!
Таня
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: xubavka
Категория: Поезия
Прочетен: 99238
Постинги: 17
Коментари: 142
Гласове: 5005
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031